Visit Us On FacebookVisit Us On GooglePlusCheck Our Feed
 

Leczenie niedoboru magnezu polega przede wszystkim na stosowaniu odpowiedniej diety. Można wspomagać leczenie niedoboru magnezu zażywaniem preparatów o charakterze suplementu diety.

Ladit 280x336

Chcąc uzupełnić ubytek magnezu, należy jeść produkty zbożowe, zielone warzywa liściasta i nasiona roślin strączkowych, na przykład fasolę i groch. Poza tym, w przypadku, gdy występuje niedobór magnezu, leczenie dietą powinno uwzględniać także figi, orzechy, pestki dyni i migdały.

Bogatym źródłem tego pierwiastka jest też kasza gryczana i czekolada. Leczenie niedoboru magnezu za pomocą samych preparatów może przynieść dobre rezultaty, ale lepsze efekty osiągnie się poprzez wzbogacenie codziennego jadłospisu w wymienione wyżej produkty.

W przypadku, gdy występuje niedobór magnezu leczenie trwa w zależności od tego, jak duży jest ubytek pierwiastka w organizmie. Zwykle, gdy wyniki badań wskazują na nieznaczny niedobór magnezu leczenie trwa około miesiąca.

Syntetyczne preparaty z magnezem należy stosować z umiarem, zgodnie z zaleceniami farmaceuty. Spożywanie nadmiernych ilości magnezu może prowadzić do biegunki. Dzieje się tak, kiedy dostarcza się do organizmu powyżej 600 mg magnezu dziennie.

Znacząco obniża przyswajanie wapnia i powoduje osłabienie i zaburzenia oddychania. Nadmierna ilość magnezu jest wydalana z moczem i występuje w przypadku spożywania dużej ilości cukrów i kawy. Kawa prowadzi do wypłukania magnezu i wapnia z organizmu, dlatego nie należy pić jej zbyt często.

Ladit 160x600

Magnez jest wchłaniany w przewodzie pokarmowym, w tym głównie w jelicie cienkim.

 

Wchłanianie magnezu zwiększa się w obecności cukru mlecznego i białek. Wchłanianie magnezu jest natomiast ograniczone w obecności błonnika, szczawianów z warzyw, fitynianów ze zbóż i warzyw, a także tanin z herbaty.

Duża ilość tłuszczów w pokarmach również nie jest korzystna, ponieważ prowadzi do wiązania magnezu w nierozpuszczalne mydła, ograniczając jego przyswajanie. Chcąc poprawić przyswajanie magnezu z pokarmów, należy dostarczać go w małych dawkach, najlepiej w kilku posiłkach.

Należy dodać, że magnez jest szczególnie dobrze przyswajany, jeżeli ilość wapnia w pokarmie wynosi dwa razy więcej niż ilość magnezu. Najmniej magnezu zawiera oczyszczona i wysoko przetworzona żywność. Osoby zdrowe, prowadzące higieniczny tryb życia oraz stosujące zbilansowaną dietę, nie powinny mieć problemu z niedoborem magnezu.

W ciele dorosłego człowieka znajduje się około 20 - 30 gramów magnezu. Pierwiastek należy do grona minerałów, których organizm potrzebuje najwięcej. Bierze udział w wielu procesach, w sposób bezpośredni, a także pośredni, poprzez aktywację enzymów i witaminy B1.



Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. poprzez poniższe frazy kluczowe:

 Zostaw odpowiedź

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.